Αρχική Σελίδα | Επικοινωνία English |

 
 

  Το σχολείο

  Οι καθηγητές 

  Οι μαθήτριες

  Ευρ.Προγράμματα 

  Δραστηριότητες

  Η πόλη μας

  Ανακοινώσεις

  Συνδέσεις   

 

ΡΑΛΛΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΗΛΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΑΚΤΗ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ 2-4

ΤΚ 18531 ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ΤΗΛ. 210-4134056 

FAX 210-4134056

 

 

 

         

Παγίδες στις Διαδικτυακές Διαδρομές

(Μπείτε και στον ενημερωτικό κόμβο http://internet-safety.sch.gr )

 

Σύμφωνα με έρευνες:

·         Το 29% των παιδιών ηλικίας 7 – 17 ετών δήλωσαν ότι θα έδιναν προσωπικά τους στοιχεία σε  χώρους επικοινωνίας (chat rooms) του διαδικτύου.

·         Το 14%  θα έδιναν, χωρίς ενδοιασμούς, σε ιστοσελίδες τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους.

·         Το 90% έχουν αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια πλοήγησης στο διαδίκτυο έχουν   επισκεφθεί ιστοσελίδα με πορνογραφικό περιεχόμενο.

(Εφημ. ΤΟ ΒΗΜΑ 23- 10 – 2005)

 

Όλο και πληθαίνουν τα ανησυχητικά μηνύματα που μας έρχονται απ’ όλο τον κόσμο για τις παγίδες – και μερικές φορές θανάσιμες ή πολύ τραυματικές – που κρύβουν οι περιπλανήσεις στους χώρους του διαδικτύου.

Άλλωστε, όλες οι περιπλανήσεις ανά τους αιώνες έκρυβαν παγίδες και ξαφνιάσματα. Έτσι θα περίμενε κανείς να είχε γίνει η κατάλληλη προετοιμασία και για τις σύγχρονες διαδικτυακές διαδρομές. Ωστόσο δεν έγιναν..

 Αλλά για να μη φανεί ότι  υπάρχει επιφυλακτικότητα και ίσως αντίθεση προς κάθε τι το καινούργιο και το σύγχρονο θα αρχίσω τους προβληματισμούς μου  από ένα παλιό παιδικό αίνιγμα που για δεκαετίες κυκλοφορούσε και ίσως να κυκλοφορεί ακόμα στις σχολικές αίθουσες και προαύλια: “τι είναι εκείνο ,που ενώ είναι άψυχο, έρχεται μπροστά σου μόλις το καλέσεις;”.

Πατώντας ένα κουμπί έρχεται μπροστά μας το ασανσέρ. Ποτέ, όμως, δεν καθίσαμε να σκεφτούμε τις αλλαγές που έφερε στη ζωή μας αυτό το μηχάνημα.

Μας βοήθησε να χτίσουμε σπίτια με περισσότερους από δύο ορόφους. Μας έκανε να ανεβαίνουμε ψηλότερα, να κινούμαστε πιο άνετα, να μεταφέρουμε τα πράγματά μας με λιγότερο κόπο. Έκανε τους ανθρώπους να συγκεντρωθούν  σε πόλεις και σε κτίρια ψηλότερα και πολυπληθέστερα από όσο ποτέ πριν. Έφερε τους αστροναύτες ως τον τελευταίο όροφο του διαστημοπλοίου για το ταξίδι του ανθρώπου στο διάστημα. Όμως, ελάχιστα έχουμε ασχοληθεί με τα αρνητικά αυτής της τεχνολογίας. Δε θα το κάνουμε ούτε τώρα.

Ο σημερινός κόσμος μας είναι γεμάτος κουμπιά. Πατάς μερικά και ..βγαίνεις στο διαδίκτυο. Εκεί συναντάς πολλά: πληροφορείσαι, διασκεδάζεις, επικοινωνείς χωρίς να χρειαστεί να σηκωθείς απ’ την καρέκλα σου...

Αυτό είναι μια γοητευτική εμπειρία, μια σημαντική πρόκληση. Η κατάργηση των δυσκολιών μετακίνησης, η αγνόηση συνόρων, μας κάνουν να αφήνουμε πλέον οριστικά πίσω μας τον κόσμο που γνωρίσαμε, τους γείτονες μας – αν προλάβαμε να τους γνωρίσουμε -  ή τους χώρους που συναντήσαμε γνωστούς και φίλους και δημιουργήσαμε ανθρώπινες διαπροσωπικές σχέσεις, με όσους μπορέσαμε.

Σίγουρα ο κόσμος μας και ο κόσμος των παιδιών μας θα είναι διαφορετικός σε λίγα χρόνια, σε λίγες δεκαετίες. Όπως έγινε διαφορετικός και με...το ασανσέρ και τόσες άλλες προόδους του ανθρώπινου γένους.

Γνωρίζουμε καλά όμως ότι κάθε τι το καινούργιο φέρνει μαζί του και τη δύσκολη πλευρά του. Ισχύει, ίσως για πάντα , αυτό που είπαν οι πρόγονοί μας “ ουδέν καλόν αμιγές κακού” και το αντίστροφό του. Έτσι κρίθηκε σκόπιμο να παρατεθούν εδώ κάποιες σκέψεις για το καινούργιο  μέσο: το διαδίκτυο, τον κυβερνοχώρο.

Πολλοί είναι εκείνοι που αναρωτιούνται αν το διαδίκτυο είναι υγιές μέσο επικοινωνίας.

Στηρίζουν το σκεπτικισμό τους σε μελέτες οι οποίες δείχνουν ότι οι μανιώδεις χρήστες του σταμάτησαν να συναναστρέφονται  με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειάς τους και ο κύκλος των φίλων τους μικραίνει όσο μεγαλώνει ο χρόνος που περνούν σε σύνδεση. Κατάθλιψη και μοναξιά χαρακτηρίζει  όσους ‘σερφάρουν’ ασυλλόγιστα στο διαδίκτυο.

Αυτή η κατάθλιψη, λένε, οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι τα μηχανήματα και η τεχνολογία μπορεί να επιτρέπουν την επικοινωνία, δε διευκολύνουν όμως τη συναισθηματική επαφή και την αμεσότητα που δίνει μια διαπροσωπική σχέση στη συναισθηματική συναλλαγή.

Απουσιάζει ο μη – λεκτικός τρόπος  επικοινωνίας, ο οποίος μεταφέρει και τον σημαντικότερο όγκο των στοιχείων της επαφής και της επικοινωνίας.

Σωστή επικοινωνία είναι αυτή που γίνεται σε μια σχέση που τα άτομα μπορούν και έχουν την ευκαιρία να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να εισπράττουν από τους άλλους ότι και εκείνοι τα νιώθουν, τα αναγνωρίζουν, τα αποδέχονται ή τα συζητούν. Και τα ίδια τα άτομα, οι πομποί συναισθημάτων, είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να αποδέχονται τα συναισθήματα των άλλων.

 

Τα μηχανήματα δεν επιτρέπουν αυτή την ανοιχτή και αμοιβαία έκφραση συναισθημάτων και βίωση αποδοχής τους.

Όπως γνωρίζουμε, οι πρόγονοί μας επινόησαν το μύθο του Προμηθέα και του Επιμηθέα. Ο Επιμηθέας άρχιζε να δραστηριοποιείται εκ των υστέρων, μετά τα γεγονότα. Ήταν δηλαδή η προσωποποίηση της απρονοησίας. Έτρεχε να διορθώσει όσα στραβά προέκυπταν. Αντιθέτως, ο Προμηθέας φρόντιζε να προβλέπει τα πάντα, .ήταν προνοητικός.

Γίνεται φανερό ότι η επιφύλαξη που διατυπώθηκε πιο πάνω δεν αποσκοπεί στο να μας σταματήσει από το να προχωρήσουμε στην καινούργια πρόκληση, στον καινούργιο κόσμο.

Θέλει απλά να συμβάλει στο να προσπαθήσουμε όλοι μας να γίνουμε Προμηθείς.

 

Τι μπορούμε να κάνουμε:

·         Φροντίζουμε να μάθουμε στα παιδιά μας την αξία του Μέτρου στη χρήση του διαδικτύου.

·         Συζητούμε μαζί τους και επικοινωνούμε τακτικά,  όχι μόνο για τις επιδόσεις τους.

·         Φροντίζουμε να υπάρχουν  κάποιες κοινές δραστηριότητες που να δένουν τα μέλη της οικογένειας.

·         Γνωρίζουμε τις παρέες των παιδιών μας.

·         Διατηρούμε μια διακριτική εποπτεία στις κινήσεις τους.

·         Φροντίζουμε να είμαστε καλά ενημερωμένοι για το Διαδίκτυο και τους υπολογιστές όχι μόνο για να ασκούμε έλεγχο, αλλά κυρίως για να μπορούμε να συζητούμε με τα παιδιά μας για έναν κόσμο που τυπικά θεωρείται δικός τους.

·         Έχουμε πλήρη επίγνωση για το τι και πώς των αναζητήσεών τους στο διαδίκτυο.

·         Ενημερώνουμε τα παιδιά μας για τους κινδύνους που υπάρχουν όταν επικοινωνούν με αγνώστους στα διάφορα chat rooms ή στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης – facebook, MySpace, Bebo … -   αλλά και για τους κινδύνους απομόνωσης και μοναξιάς.

·         Τα διδάσκουμε να μη δίνουν προσωπικές πληροφορίες χωρίς την άδειά μας (επώνυμο, όνομα, ηλικία , διεύθυνση κατοικίας, αριθμό τηλεφώνου, οικογενειακό εισόδημα, ονόματα φίλων, ωράριο σχολείου ..).

·         Τα ενημερώνουμε για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι  προσωπικές ιστοσελίδες τους από τους “νταήδες” του διαδικτύου – κλοπή ταυτότητας ή κακόβουλη χρήση προσωπικών πληροφοριών, εξομολογήσεων ή ιδεών- και το πόσο προσεκτικοί πρέπει να είναι στην ανάρτηση ευαίσθητων προσωπικών στοιχείων.

·         Δεν επιτρέπουμε τη χρήση των πιστωτικών καρτών μας, εκτός και αν είναι οι ειδικές δωροκάρτες.

·         Προτιμούμε να τοποθετείται ο υπολογιστής σε κοινόχρηστους χώρους (γραφείο, σαλόνι) και όχι στα δωμάτια των παιδιών.

·         Χρησιμοποιούμε τα ειδικά προϊόντα λογισμικού, τα ονομαζόμενα ‘φίλτρα’, με σκοπό την παρεμπόδιση πρόσβασης σε μη επιθυμητές ιστοσελίδες.

·         Υπάρχει η Ομάδα SafeNetHome η οποία έχει θέσει σε λειτουργία την ανοιχτή γραμμή βοήθειας HELP LINE 801 11 ΕΚΑΤΟ ( δηλ. 801 11 35286 ).

 

Ηλίας    Νέλλας Εκπαιδευτικός – Σχολικός Ψυχολόγος στο Κολλέγιο Αθηνών

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μέρος του κειμένου πρωτοεμφανίστηκε στην Ηλεκτρονική Εφημερίδα  των παιδιών  του Δημοτικού Σχολείου του Κολλεγίου Αθηνών  ΡΟΔΑΜΟΙ, φύλλο 1, Φεβρ. 2001.

 

 

 

Μετά το αρχικό κείμενο επακολούθησαν διάφορα δημοσιεύματα τα οποία συμπληρώνουν τις αρχικές σκέψεις και θέσεις :

 

·         Ο υπολογιστής είναι  η εύκολη λύση για επικοινωνία, όχι όμως και η καλύτερη.

·         Το διαδίκτυο έχει γίνει το υποκατάστατο της παρέας. Κυρίως τώρα με τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, facebook και άλλες. Τελικά όμως καταλήγουν να αισθάνονται ακόμα πιο μόνοι.

·         Η μελαγχολία, η τάση απομόνωσης και οι συναισθηματικές αλλαγές είναι συνήθεις καταστάσεις στη συμπεριφορά των εφήβων. Η επικοινωνία είναι το μοναδικό “όπλο” των γονέων για να βοηθήσουν τα παιδιά τους σ’ αυτή τη μεταβατική φάση. 

(Εφημ. ΤΑ ΝΕΑ 1 – 2 – 2006)

 

 

·         Το 70% των εφήβων χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο, ενώ το 20% δεν γνωρίζουν να χρησιμοποιούν  υπολογιστή.

·         Το 25% των εφήβων χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο αποκλειστικά από Ίντερνετ Καφέ.

·         Το 21% αγνοούν τους κινδύνους του Διαδικτύου ( ηλεκτρονικές απάτες, σεξουαλική παρενόχληση).

·         Το 60% δεν γνωρίζουν πού να απευθυνθούν σε περίπτωση κινδύνου.

( Εφημ. ΤΑ ΝΕΑ 30 – 8 – 2006 )

ΗΠΑ : σοκ από τα αποτελέσματα έρευνας για τη σχέση εφήβων με τα νέα μέσα : μπροστά σε ηλεκτρονικές συσκευές – τηλεόραση, υπολογιστή, κινητό κυρίως για μηνύματα -   επί 11 ώρες την ημέρα. Πριν 4 χρόνια ο χρόνος ήταν 6 ώρες. Αυτή η τάση εξαπλώνεται γοργά και στην Ευρώπη.

(Εφημ.  ΤΑ ΝΕΑ 30/31 – 1 – 2010)

 

 

Πώς να Προστατεύσετε τα Παιδιά σας  ΤΑ ΝΕΑ : 5 – 3 – 07

 

ΚΡΑΤΗΣΤΕ τον Η/Υ σε χώρους όπως το σαλόνι και όχι στο υπνοδωμάτιο και να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν τα παιδιά χρησιμοποιούν chat rooms.

ΣΥΖΗΤΗΣΤΕ με τα παιδιά σας για τους ενδεχόμενους κινδύνους.

ΕΠΙΛΕΞΤΕ το ειδικό λογισμικό parental control για φιλτράρισμα ύποπτου ή  επικίνδυνου υλικού.

ΜΗ ΔΕΧΕΣΤΕ λογισμικό, εκτός και αν εμπιστεύεστε την πηγή.

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ λογισμικό που περιλαμβάνει προστασία και φίλτρα, απαγορεύοντας την πρόσβαση σε τόπους του Διαδικτύου με παράνομο ή επιβλαβές περιεχόμενο.

ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΕ το λογισμικό σας ενημερωμένο με τις νέες εκδόσεις προστασίας και δώστε έμφαση στα ειδικά προγράμματα που έχουν ως στόχο την καταπολέμηση της πορνογραφίας.

 

 

 

 

 

Παιδιά χαμένα στο ... Διαδίκτυο           ΤΟ ΒΗΜΑ 06 – 03 – 2010

Εβδομήντα παιδιά εθισμένα στο Internet παρακολουθούνται από επιστήμονες της

Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, στη Μονάδα Εφηβικής Υγείας.

 

“Όταν ήμουν μικρός, έπαιζα άπειρες ώρες παιχνίδια στο διαδίκτυο. Υπήρχαν φορές που δεν πήγαινα στο σχολείο διότι δεν είχε τελειώσει ένα παιχνίδι. Το χειρότερο ήταν όταν κανονίζαμε LAN (Local Area Network). Ξεχνούσα ακόμη και να φάω. Εννοείται ότι δεν έδινα σημασία στους γονείς μου όταν μου φώναζαν ότι θα με πονέσουν τα μάτια μου και το κεφάλι μου με τις τόσες ώρες μπροστά στον υπολογιστή. Δεν άκουγα κανέναν και το κακό έγινε. Μια μέρα βρέθηκα στο νοσοκομείο με υπερκόπωση. Το κεφάλι μου ήταν καζάνι μετά από έξι μέρες LAN

Είναι η μαρτυρία ενός δεκαεξάχρονου νέου εθισμένου στο Internet.

Σήμερα, τρία χρόνια μετά  συνειδητοποιεί ότι επί δύο χρόνια ήταν με τρεις ώρες ύπνο καθημερινά ...

.Κατάφερε όμως να ξεπεράσει το πρόβλημα με τη βοήθεια των ειδικών και απέκτησε νέα ενδιαφέροντα. Άρχισε να παίζει μπάσκετ, βόλεϊ και να ασχολείται με τους υπολογιστές από άλλη θέση : είναι τώρα σπουδαστής Πληροφορικής.

“Ωστόσο στον υπολογιστή μου δεν βάζω παιχνίδια διότι φοβάμαι ακόμη μην “κολλήσω”. ... Στενοχωριέμαι όταν βλέπω νέους ανθρώπους να παίζουν με τις ώρες παιχνίδια στο διαδίκτυο. Δεν είμαι κατά των παιχνιδιών, αλλά πιστεύω ότι για όλα υπάρχει μέτρο”.

Ο εθισμός στο Internet είναι μια σχετικά καινούργια πάθηση, η οποία παρουσιάζει έξαρση τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα. Τα παιδιά τα οποία εμφανίζουν συμπτώματα εξάρτησης κάνουν χρήση του Διαδικτύου από πέντε έως οκτώ ώρες την ημέρα.

 

 «Τα παιδιά αυτά με λίγη θέληση και τη στήριξη των γονιών τους πάνε πολύ καλά» τονίζει ο κ. Κορμάς και συμβουλεύει τους γονείς να καλούν την τηλεφωνική γραμμή 800 1180.015 (χωρίς χρέωση) ακόμη κι αν έχουν κάποιες ενδείξεις ότι το παιδί τους αντιμετωπίζει πρόβλημα. Στην ίδια τηλεφωνική γραμμή οι γονείς μπορούν επίσης να αναφέρουν περιστατικά παρενόχλησης των παιδιών τους μέσω του Διαδικτύου.

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια
Τα παιδιά από μικρή ηλικία παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια, κυρίως βίας. Οπως εξηγεί ο κ. Κορμάς, τα διαδικτυακά παιχνίδια βίας εκτός από την εξάρτηση εξοικειώνουν τα παιδιά με τη βία και αίρουν τις αναστολές τους στο αποτρόπαιο αυτό φαινόμενο. Στα μάτια των παιδιών η άσκηση βίας μπορεί να φαίνεται σαν μια συνηθισμένη πράξη, χωρίς εκείνα να συνειδητοποιούν πολλές φορές τις επιπτώσεις της σε εκείνα και στους ενηλίκους.
«Ακόμη και αν τα διαδικτυακά παιχνίδια δεν προκαλέσουν εθισμό, το παιδί χάνει πολύτιμο χρόνο από την εκπαίδευσή του και τη σωματική του άσκηση, τα οποία αποτελούν βασικά στοιχεία της σωστής πνευματικής, βιολογικής και κοινωνικής του ανάπτυξης» σημειώνει. Προσθέτει μάλιστα ότι το παιχνίδι κατά την παιδική ηλικία είναι σημαντικό για το παιδί και θεωρείται προστάδιο της κοινωνικοποίησής του
.
Αναφερόμενος ο κ. Κορμάς στα chat rooms, εφιστά την προσοχή τόσο των γονέων όσο και των εφήβων καθώς, όπως λέει, η χρήση τους μπορεί να γίνει εξαιρετικά επικίνδυνη αν τα παιδιά δίνουν τα προσωπικά τους στοιχεία και εμπιστεύονται αγνώστους.

 

Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου

 
Μελέτη που διενεργήθηκε από τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, με τη συμμετοχή 897 εφήβων ηλικίας 15 ετών, κατέδειξε ότι :

Ø                  19,47% των παιδιών έχουν πρόσβαση σε πορνογραφικό υλικό που «κυκλοφορεί»

             στο   Διαδίκτυο.

Ø                   Ένα άλλο 6,2% παίζει τυχερά παιχνίδια μέσω Διαδικτύου.

Ø                   Περίπου ένα στα δέκα παιδιά χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για περισσότερες από 20 ώρες

              την εβδομάδα.

Επιπλέον η μελέτη έδειξε ότι:

*  Το 53,4% των παιδιών έκανε χρήση του Διαδικτύου για περισσότερο από έναν χρόνο.
*  Ένας στους τέσσερις εφήβους έμπαινε καθημερινά στο Ιnternet.

*  Το 1% των εφήβων είχε «εθιστεί» στο Διαδίκτυο.

 * Το 12,8% των παιδιών βρισκόταν ένα βήμα πριν από τον «εθισμό».
*  Το 4,2% των παιδιών είχε δεχθεί απειλές μέσω Διαδικτύου.

Από τη μελέτη προκύπτει ότι τα παιδιά που εθίζονται στο Διαδίκτυο μπορεί να παρουσιάζουν και άλλα σοβαρά προβλήματα, όπως υπερκινητικότητα με διάσπαση προσοχής, καταθλιπτική διαταραχή, σχιζοφρένεια, ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή και διπολική διαταραχή. Επίσης υπάρχει θετική συσχέτιση της εξάρτισης από το Διαδίκτυο με την υπερκινητικότητα, την παραβατικότητα και τις διαταραγμένες διαπροσωπικές σχέσεις.

«Οι κύριοι λόγοι που οδηγούν τον έφηβο στην εξάρτηση είναι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τα chat rooms»δηλώνει ο κ. Κορμάς και επισημαίνει ότι οι έφηβοι που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ωφέλιμα (αναζήτηση πληροφοριών, υπηρεσιών κ.ά.) δεν εθίζονται εύκολα σε αυτό.«Η ενασχόληση με το Διαδίκτυο στο πλαίσιο του σχολειού αποδεικνύεται προστατευτικός παράγοντας έναντι της ανάπτυξης προβληματικής χρήσης»τονίζει.

 

 

Κίνδυνοι στο Internet

Προστατέψτε τα παιδιά σας από τους κινδύνους του internet

Http://www.mikersoft.gr

Ψυχολογική Βοήθεια online

Συμβουλευτική για ψυχική υγεία χωρίς μετακίνηση από το χώρο σας

www.beingwellonline.gr

 

Οι Διαδικτυακές Κοινότητες δεν ασκούν την ίδια επιρροή

     Τα κοινωνικά δίκτυα της πραγματικής ζωής μας διαφέρουν από εκείνα που σχηματίζονται και εξαπλώνονται στον κόσμο του διαδικτύου.

Οι σχέσεις που μας επηρεάζουν είναι εκείνες που έχουν προσωπικό χαρακτήρα, που αφορούν ανθρώπους με τους οποίους συναντιόμαστε και εκτός διαδικτύου.

Κανένας μας δεν μπορεί να επηρεαστεί από οποιονδήποτε άνθρωπο έχει επαφή στο διαδίκτυο. Επηρεαζόμαστε μόνο από αυτούς με τους οποίους διατηρούμε σχέσεις.

Σκεφτείτε το τηλέφωνο όταν αυτό ήταν το κύριο μέσο επικοινωνίας παλιότερα. Αν μας καλέσει  κάποιος άγνωστος, δε σήμαινε ότι θα επηρεαστούμε από αυτόν όταν θα μας πει  κάτι. Αντιθέτως, αν στην άλλη άκρη της γραμμής είναι κάποιος φίλος, τότε τα λόγια του έχουν κάποιο αντίκτυπο θετικό ή αρνητικό. 

 

Διαδίκτυο και Παιδιά

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Ø      61 % των παιδιών έχουν ενεργό συμμετοχή σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης.

Ø      53 % από αυτά έχουν ανεβάσει φωτογραφίες ή βίντεο με προσωπικές στιγμές.

Ø      55 % των ανηλίκων έχουν επικοινωνήσει με άγνωστο.

Ø      25 % των νεαρών χρηστών θεωρούν ότι η δημοσίευση στο Διαδίκτυο προσωπικών στοιχείων ή φωτογραφιών είναι ασφαλής ή πολύ ασφαλής.

Ø      750 000 παιδόφιλοι σερφάρουν ανεξέλεγκτα στο διαδίκτυο παγκοσμίως (πηγή UNICEF).

 

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ

Ø      18 % γνωρίζουν ελάχιστα ή καθόλου το Διαδίκτυο.

Ø      25 % αξιοποιούν τα εργαλεία του γονικού ελέγχου.

Ø      32 % περιορίζουν το χρόνο των παιδιών στο Διαδίκτυο.

 

 

 

 

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ – ΧΡΗΣΗ   CHAT  ROOMS

Ø      Οι κωδικοί πρόσβασης είναι πιο ασφαλείς όταν έχουν τουλάχιστον 7 χαρακτήρες.

Ø      Μην εμπιστεύεστε τις ανησυχίες σας και τα μυστικά σας στο σε αγνώστους στο Διαδίκτυο .(π. χ. βαριέμαι, είμαι στενοχωρημένος, είμαι θυμωμένος).

Ø      Ποτέ μη λέτε ΝΑΙ σε συνάντηση με εικονικούς φίλους.

Ø      Παιδιά, όταν δέχονται παρενόχληση, αλλά και γονείς ,  μπορούν :

             να τηλεφωνούν στη γραμμή βοήθειας  800 11 800 15 (χωρίς χρέωση),

             να επικοινωνούν με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου (www.saferinternet.gr)

      να κλείνουν την πρόσβαση κάνοντας  block,

      να την αναφέρουν – με report -   στο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης : facebook, my space ...

 

ΑΝΑΦΟΡΕΣ : στη Γραμμή βοήθειας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ  του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου :

Ø      Εξάρτηση :                                         24,4 %

Ø      Επικίνδυνο περιεχόμενο :                  7,5 %

Ø      Βία, εκφοβισμός :                                7,2 %

Ø      Κλοπή προσωπικών δεδομένων :     2,9 %

Ø      Αποπλάνηση ανηλίκων :                     1,4 %

ΠΗΓΗ : ΤΑ ΝΕΑ, Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010 .

 

Πώς αντιδρούν τα παιδιά στις Παγίδες

     Είναι κοινή πεποίθηση όσων έρχονται σε επαφή με παιδιά και εφήβους ότι τα περισσότερα αξιοποιούν το Διαδίκτυο χωρίς να επιτρέπουν στους άλλους χρήστες των chat rooms να τα εκμεταλλευτούν.

Είναι προσεκτικά και δεν κλείνουν ραντεβού με άτομα που γνώρισαν στα chat rooms. Ακόμη και αν πουν ΝΑΙ, ενημερώνουν την οικογένειά τους.

Αποφεύγουν διαλόγους με ενήλικες ή τους κλείνουν .

Δυσκολεύονται να διακρίνουν τους παιδόφιλους  οι οποίοι συνήθως φτιάχνουν ένα πλαστό προφίλ με φωτογραφία αγοριού ή κοριτσιού και αρχίζουν σταδιακά την προσέγγιση παιδιών ή εφήβων. Μια μερίδα παιδιών ωστόσο  υποτιμά τον κίνδυνο της συνάντησης και προχωρούν. Σε τέτοιες περιπτώσεις είναι υπαρκτός ο κίνδυνος όχι μόνο για σεξουαλική κακοποίηση, αλλά και να πέσουν θύματα κακοποίησης, εκβιασμών, ληστείας ή άλλων επικίνδυνων καταστάσεων. Η περίπτωση της βρετανίδας έφηβης η οποία βιάστηκε και δολοφονήθηκε το Φεβρουάριο του 2010 από έναν 33χρονο που γνώρισε στο facebook και δέχτηκε να τον συναντήσει, είναι μεν ακραία, αλλά πιθανό να συμβεί.

Ωστόσο .....

 

Η γενιά του Facebook νιώθει μοναξιά          ΤΟ ΒΗΜΑ :  26 Μαΐου 2010

Η διαδικτυακή επικοινωνία δεν έχει το ίδιο ειδικό βάρος που έχει η φυσική επαφή με συγγενείς και φίλους.

Είναι νέοι, έχουν ολόκληρη τη ζωή μπροστά τους και εκατοντάδες φίλους στο Facebook. Και όμως, σύμφωνα με έρευνα του βρετανικού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας,  οι νέοι 18 – 24 ετών νιώθουν δυο φορές περισσότερη μοναξιά από τους ανθρώπους άνω των 55 ετών.

Φαίνεται ότι η καλλιέργεια της διαδικτυακής επικοινωνίας δεν έχει το ίδιο ειδικό βάρος και τα ίδια συναισθηματικά οφέλη με τη φυσική επαφή με φίλους γνωστούς και συγγενείς.

Το 60 % των νεαρών ατόμων ηλικίας 18 – 34 ετών που συμμετείχαν στην έρευνα παραδέχθηκε ότι νιώθει μοναξιά συχνά ή μερικές φορές, ενώ για τους ανθρώπους ηλικίας άνω των 55 ετών το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 35 %.

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι αυτού του είδους η επαφή – μέσω Διαδικτύου – συχνά λειτουργεί ως υποκατάστατο της πραγματικής ανθρώπινης επικοινωνίας και δεν εμφανίζει τα συναισθηματικά οφέλη μιας συνάντησης από κοντά.

Το 31 % των νέων που συμμετείχαν στην έρευνα παραδέχτηκε ότι καταναλώνουν υπερβολικά πολύ χρόνο επικοινωνώντας «ψηφιακά» με άτομα τα οποία θα έπρεπε να συναναστρέφονται από κοντά.

Οι συντάκτες της έρευνας δεν σπεύδουν να δαιμονοποιήσουν το διαδίκτυο, μιας και οι διαδικτυακοί φίλοι  μπορούν κάλλιστα να αποκτήσουν «σάρκα και οστά», αν η ψηφιακή φιλία αποτελέσει απλώς το έναυσμα μιας πραγματικής.

Τονίζουν ότι το Διαδίκτυο και οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν έναν πολύ καλό τρόπο για να παραμείνει κανείς σε επαφή με συγγενείς ή φίλους, που μένουν μακριά ώστε να μπορεί κανείς να τους συναντήσει διά ζώσης.

Ομολογούν όμως ότι : «αν και το Διαδίκτυο δεν αποτελεί πηγή της μοναξιάς, σίγουρα επιδεινώνει το πρόβλημα»... Όταν χρησιμοποιούν αυτές τις ιστοσελίδες συνήθως είναι μόνοι στην κραβατοκάμαρά τους».

«Τα τελευταία χρόνια τα παιδιά απομονώνονται ολοένα περισσότερο, οι κοινωνικοί ιστοί καταρρέουν και οι κοινωνίες μας έχουν γίνει ατομιστικές. Πρέπει να καλλιεργήσουμε εκ νέου τις κοινωνικές σχέσεις, ώστε όταν κάποιος νιώθει μόνος να έχει κάπου να στραφεί».

Οι ειδικοί λένε ότι η μοναξιά δεν έχει επιπτώσεις μόνο στην ψυχική υγεία. Εκτός από την κατάθλιψη, που είναι συχνό επακόλουθο παρατεταμένων αισθημάτων μοναξιάς, έρευνες έχουν δείξει ότι η μοναξιά μπορεί να αποδειχθεί εξ ίσου επιβλαβής για την υγεία όσο το κάπνισμα ή η παχυσαρκία καθώς μπορεί να προκαλέσει υψηλή πίεση, άγχος και αποδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος.  

(Μπείτε και στον ενημερωτικό κόμβο http://internet-safety.sch.gr )

 

Αρχική Σελίδα | Επικοινωνία |

©2003 Ράλλειο Γυμνάσιο Θηλέων Πειραιά