Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι μια δραστηριότητα που πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι εμπλέκονται τόσο στην κατασκευή ρομποτικού μηχανισμού όσο και στον προγραμματισμό ης συμπεριφοράς του. Τα παραπάνω υλοποιούνται με την χρήση ενός εκπαιδευτικού πακέτου που περιέχει δομικά υλικά (π.χ. τουβλάκια Lego) για την ολοκλήρωση της κατασκευής, επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες για αλληλεπίδραση με το περιβάλλον (αισθήσεις) και κινητήρες (μονάδες εξόδου). Ο προγραμματισμός της ρομποτικής κατασκευής γίνεται με μια απλή γλώσσα οπτικού προγραμματισμού - ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές - ώστε να πραγματοποιήσει το ρομπότ μια συγκεκριμένη ενέργεια. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να κατασκευάσουν, να προγραμματίσουν και να επιβεβαιώσουν άμεσα τα αποτελέσματα τους, ενώ παράλληλα έχουν δουλέψει συλλογικά έχοντας ο καθένας τον ρόλο του μέσα στην ομάδα. Ιδέες όπως η αξιοπιστία, τα λάθη και η αντιμετώπισή τους, η λειτουργία σε πραγματικές συνθήκες αποτελούν μέρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο μαθητής προγραμματίζοντας τη λειτουργία μιας ρομποτικής κατασκευής. Οι μαθητές κατασκευάζουν αντικείμενα που έχουν νόημα γι’ αυτούς, εκφράζοντας τις ιδέες τους, ενώ ταυτόχρονα διερευνούν ερωτήματα τα οποία έχουν ουσιαστικό, πραγματικό και επιστημονικό ενδιαφέρον.

Συμμετέχοντας οι μαθητές στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό, καθώς και στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής, έχουν τη δυνατότητα σε Πανελλήνιο και σε παγκόσμιο επίπεδο να έλθουν σε επαφή με εκατοντάδες παιδιά από όλο τον κόσμο, διευρύνοντας τους ορίζοντές τους και αναπτύσσοντας αναλυτική/λογική σκέψη.

Η εκπαιδευτική ρομποτική απευθύνεται:

• Σε γονείς που διακρίνουν στο παιδί τους (10- 17 ετών) μια ιδιαίτερη κλίση στα θέματα τεχνολογίας και πληροφορικής αλλά δεν μπορούν να του δώσουν οι ίδιοι τις κατάλληλες κατευθύνσεις για να εκπαιδευτεί.
• Σε μαθητές που λαχταρούν να γνωρίσουν το θαυμαστό κόσμο της τεχνολογίας, που έχουν την περιέργεια να ανακαλύψουν τους τρόπους με τους οποίους εφαρμόζεται η τεχνολογία και οι αυτοματισμοί στην καθημερινή τους ζωή και που θέλουν να δημιουργήσουν και οι ίδιο τους δικούς τους «έξυπνους» αυτοματισμούς και ρομπότ.
• Σε σχολεία που θέλουν να εντάξουν στις εξωσχολικές δραστηριότητες τους καινοτόμα προγράμματα που σαν στόχο δεν θα έχουν μόνο την ψυχαγωγία των μαθητών τους αλλά και τη δημιουργική μάθηση σε εκπαιδευτικούς τομείς που το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου δεν εμβαθύνει.
• Σε όλους όσους θέλουν να συμμετάσχουν στο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής


Το Νοέμβριο του 2008 η Ελλάδα έγινε το 35ο μέλος της επιτροπής WRO (World Robot Olympiad). Σκοπός της επιτροπής είναι η ετήσια διοργάνωση ενός διαγωνισμού εκπαιδευτικής ρομποτικής για μαθητές από 10 έως 18 ετών. Συνολικά, περισσότεροι από 100.000 μαθητές συμμετέχουν στους εθνικούς διαγωνισμούς, με σκοπό να εκπροσωπήσουν τη χώρα τους στους τελικούς της Παγκόσμιας Ολυμπιάδας. Ο φορέας διοργάνωσης των διαγωνισμών στην Ελλάδα ονομάζεται Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης (W.R.O™ Hellas) και είναι μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία με κύριο σκοπό την ανάπτυξη εφαρμογών των φυσικών επιστημών και των νέων τεχνολογιών και ιδιαίτερα μεθόδων και εφαρμογών αυτοματισμών και ρομποτικής στην εκπαίδευση και στην κοινωνία ευρύτερα.