Αρχική Σελίδα | Επικοινωνία English |

ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΙΝΗ

(ΚΑΤΩ ΠΟΡΟΪΑ ΣΕΡΡΩΝ)

ΠΕΜΠΤΗ 27/11/2003

Σήμερα συγκεντρωθήκαμε όλα τα μέλη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του Ραλλείου Γυμνασίου Πειραιά για να πάμε στην εκδρομή που σχεδιάζαμε στις 7:00 π.μ. Βάλαμε τις αποσκευές μας στο πούλμαν και κατά τις 7:25 π.μ. αναχωρήσαμε με προορισμό το κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης Ποροΐων.

Η διαδρομή ήταν λίγο κουραστική  γιατί διήρκεσε πολλές ώρες. Έτσι κάναμε κάποιες στάσεις για φαγητό και ξεκούραση.

Στις 5:00 μ.μ. φτάσαμε στο Κ.Π.Ε. Ήμασταν πολύ κουρασμένες αλλά συνάμα χαρούμενες και ικανοποιημένες που φτάσαμε επιτέλους στον προορισμό μας, γι’ αυτό οι καθηγητές μας (κ.Καλαϊτζίδης και κ.Πανάρετος ) μας άφησαν για μία ώρα περίπου να τακτοποιηθούμε και να ξεκουραστούμε.

Στις 6:05 μ.μ. συγκεντρωθήκαμε χωρισμένοι στις εξής ομάδες: χημικοί προσδιορισμοί, βιολογικοί προσδιορισμοί, παροχής νερού, έρευνας, γεωγραφικών προσδιορισμών και αγωγής υγείας και συζητήσαμε σχετικά με την εργασία της επόμενης ημέρας.

Στις 7:05 μ.μ. ήταν η ώρα που θα τρώγαμε βραδινό. Το φαγητό ήταν ωραίο και χορταστικό. Στις 7:30 μ.μ. οι περισσότερες είχαν τελειώσει το φαγητό τους.

Το βράδυ μείναμε στο Κ.Π.Ε.. Κάποιες συζητούσαν στα δωμάτιά τους, άλλες έπαιζαν επιτραπέζια παιχνίδια και άλλες έβλεπαν τηλεόραση. Όσες ήταν κουρασμένες κοιμήθηκαν νωρίς, ενώ άλλες κάθισαν έως αργά σιωπηλές στα δωμάτια.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28/11/2003

Σήμερα, τα περισσότερα κορίτσια ξύπνησαν κατά τις 7:30 π.μ. και στις 8:05 π.μ. πήραμε το πρωινό.

Ύστερα, στις 10:45 π.μ. πήγαμε με το πούλμαν στο χωριό Κερκίνη όπου χωριστήκαμε στις ομάδες που είχαμε ορίσει. Οι δύο ομάδες, αγωγής υγείας και έρευνας έμειναν στο χωριό κάνοντας στους κατοίκους διάφορες ερωτήσεις. Οι υπόλοιπες ομάδες πήγαν στη λίμνη Κερκίνη και έκαναν τη δική τους εργασία.

Στις 11:45 π.μ. τελειώσαμε όλη αυτή τη διαδικασία, μπήκαμε στο πούλμαν και κάναμε μία βόλτα γύρω από τη λίμνη. Είδαμε λογιών – λογιών  πουλιά ( κορμοράνους, πελαργούς, πάπιες κ.λ.π.) αλλά και άλλα ζώα όπως γουρούνια και πρόβατα.

Στις 12:40 μ.μ. κάναμε μία στάση όπου ο κ. Πανάρετος μας μοίρασε χυμούς. Εκεί βρήκαμε την ευκαιρία να τραβήξουμε κάποιες φωτογραφίες τα πουλιά. Μετά από λίγα λεπτά πήγαμε σ’ ένα κτήριο όπου υπήρχαν όλα τα είδη των πουλιών που ζούσαν στη λίμνη και φύλλα από τα δέντρα της περιοχής.

Στις 2:30 μ.μ. γυρίσαμε στο Κ.Π.Ε. και μέχρι τις 5:00 μ.μ. ήμασταν ελεύθερες να ξεκουραστούμε, να κάνουμε μπάνιο και να ασχοληθούμε με διάφορα πράγματα. Στις 5:00μ.μ. συγκεντρωθήκαμε στην κεντρική αίθουσα, χωριστήκαμε σε ομάδες κι έτσι εργαστήκαμε.

Στις 7:00 μ.μ. φάγαμε βραδινό. Στις 7:30 μ.μ. τελειώσαμε το φαγητό και το βράδυ πάλι καθίσαμε μέσα στο Κ.Π.Ε.(ο καιρός ήταν άσχημος) . Μερικές συζητούσαν, άλλες έπαιζαν επιτραπέζια και λίγες ήταν αυτές που πήγαν βόλτα μέσα στη βροχή με τον κ. Πανάρετο. Όλα όμως στο χωριό ήταν κλειστά. Κατά τη 1:00 οι περισσότερες είχαν κοιμηθεί.

Αναφορά Ομάδας Ανθρώπινων Επεμβάσεων

Αναφορά Ομάδας Αγωγής Υγείας

Αναφορά Ομάδας Έρευνας

Αναφορά Ομάδας Γεωγραφικών Προσδιορισμών

ΣΑΒΒΑΤΟ 29/11/2003

Σήμερα ξυπνήσαμε στις 7:30 π.μ. και στις 7:45 π.μ. πήραμε το πρωινό.

Κατά τις 9:00 π.μ. φύγαμε με το πούλμαν και πήγαμε σ’ ένα δάσος κοντά στο όρος Κερκίνη. Εκεί κάναμε μία καταπληκτική διαδρομή σημειώνοντας όλους τους ήχους που ακούγαμε. Σταματήσαμε σ’ ένα μέρος όπου οι περισσότερες μείναμε και κάναμε κάποια εκπαιδευτικά παιχνίδια. Οι ομάδες των χημικών & των βιολογικών προσδιορισμών πήγαν σ’ ένα ρυάκι εκεί κοντά.

Φύγαμε από το δάσος και στις 11:20 π.μ. πήγαμε για μια στιγμή στο Κ.Π.Ε., για να εφοδιαστούμε με σάντουιτς και χυμούς.

Στις 12:00 μ. φτάσαμε σ’ ένα χωριό, τη Βυρώνεια, όπου υπήρχε ένα αγρόκτημα με στρουθοκαμήλους, χήνες και πάπιες. Μετά προχωρήσαμε πιο πέρα σ’ ένα ενυδρείο. Εκεί υπήρχαν τα ψάρια της περιοχής, ένα νερόφιδο και μερικές θαλάσσιες χελώνες. Στη συνέχεια ο υπεύθυνος του ενυδρείου μας μίλησε για τα είδη ψαριών που υπήρχαν στο κτίριο και για άλλα σχετικά θέματα. Όμως έπρεπε να φύγουμε γιατί ήταν η ώρα του μεσημεριανού φαγητού. Έτσι στη 1:30 μ.μ. βρισκόμασταν στην τραπεζαρία του Κ.Π.Ε. και παίρναμε το μεσημεριανό.

Από τις 2:00 μ.μ. έως τις 5:15 μ.μ. ήμασταν ελεύθερες να κάνουμε ότι θέλαμε. Μπορούσαμε να κοιμηθούμε, να κάνουμε μπάνιο, να παίξουμε επιτραπέζια κ.τ.λ.

Στις 5:15 μ.μ. οι εκπαιδευτικοί του Κ.Π.Ε. μας έβαλαν να κάνουμε κάποια παιχνίδια και κάποιες κατασκευές που θα μας βοηθούσαν για την παρουσίαση των εργασιών μας που έγινε λίγο αργότερα.

Μετά την παρουσίαση πήγαμε στα δωμάτιά μας, για να ετοιμαστούμε, αφού είχαμε κανονίσει να βγούμε έξω το βράδυ σε μια ταβέρνα. Κι έτσι έγινε. Στην ταβέρνα υπήρχε και ζωντανή μουσική. Εμείς χορεύαμε και τραγουδούσαμε μαζί με τον τραγουδιστή. Σε μια στιγμή ο κ. Καλαϊτζίδης σηκώθηκε και πήρε το μικρόφωνο, για να τραγουδήσει. Περάσαμε υπέροχα!!

Όταν φτάσαμε στο Κ.Π.Ε., ήταν ήδη αρκετά αργά ( περίπου 2:00 π.μ. ) έτσι πήγαμε κατευθείαν για ύπνο.

ΚΥΡΙΑΚΗ 30/11/2003

Σήμερα είναι ημέρα που θα γυρίσουμε στα σπίτια μας. Ξυπνήσαμε στις 7:30 π.μ. και πήραμε πρωινό στις 8:00 π.μ. Μερικές ετοίμασαν τις βαλίτσες τους, αφού την προηγούμενη μέρα δεν πρόλαβαν και στις 9:35 π.μ. φύγαμε με το πούλμαν με προορισμό τον Πειραιά. Επειδή ήμασταν πολύ κουρασμένες από το χθεσινό ξενύχτι, όταν μπήκαμε στο πούλμαν, κοιμηθήκαμε κατευθείαν.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής κάναμε δύο στάσεις.

Ξέραμε ότι είχαμε ακόμη πολλές ώρες ταξίδι. Γι’ αυτό μερικές κοιμήθηκαν  και άλλες βρήκαν κάτι άλλο, για να ασχοληθούνε.

Η εκδρομή έφτασε στο τέλος της στις 7:10 μ.μ., όταν φτάσαμε στον Πειραιά.