Συμμετοχή του Ραλλείου Γυμνασίου Θηλέων Πειραιά στο 2ο Μαθητικό Συμπόσιο του Δικτύου Γυμνασίων Αττικής του Προγράμματος των Συνεργαζομένων Σχολείων (ASPnet) UNESCO, 28-29/4/2017
Το Σχολείο μας, μέλος του Δικτύου Συνεργαζόμενων με την UNESCO Σχολείων, συμμετείχε και φέτος στο 2ο Μαθητικό Συμπόσιο του Δικτύου Γυμνασίων Αττικής (ASPnet) UNESCO, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 28 & το Σάββατο 29 Απριλίου 2017 στις εγκαταστάσεις του Πρότυπου Γυμνασίου της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά με τη συμμετοχή μαθητών από 14 σχολεία. Το θέμα του φετινού Συμποσίου ήταν «Διαχείριση των μνημείων πολιτισμικής κληρονομιάς στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης«. Η συνάντηση διοργανώθηκε από το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων της Δ/νσης Ευρωπαϊκών & Διεθνών Θεμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO και το Πρότυπο Γυμνάσιο της Ιωνιδείου Σχολής.
Την αντιπροσωπευτική ομάδα του Σχολείου μας αποτέλεσαν οι μαθήτριες: Βλάχου Χαρίκλεια, Γεωργιλή Μαρία-Αγγελική, Ευγενίου Νεκταρία-Ελένη, Κλεωνάκου Χρυσή, Κωστοπούλου Μαρία, Μπράτου Αθηνά, Παναγιωτοπούλου Νικολέττα, Πουλάκη Αιμιλία, Τσοπανίδου Αγγελική και Γεωργιάκου Ευγενία.
Τον συντονισμό και την προετοιμασία των μαθητριών ανέλαβαν οι καθηγητές – σύμβουλοι κ.κ. Αραθύμου Αικατερίνη, Φιλόλογος & Τούρλος Ιωάννης, Τεχνολόγος.
Στο καλλιτεχνικό μέρος της διοργάνωσης, η ομάδα μας «συστήθηκε» στην Ολομέλεια με μία βιντεοπαρουσίαση βασισμένη στο βιβλίο του αρχαιολόγου Μ. Κορρέ «Από την Πεντέλη στον Παρθενώνα«, αποτυπώνοντας την ιστορία ενός ημιτελούς δωρικού κιονόκρανου από την εξόρυξη και τη λάξευσή του έως τη μεταφορά του στην Ακρόπολη (ο αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης έχει ενταχθεί από το 1987 στον κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO).
Μετά την παρουσίαση των καλλιτεχνικών δημιουργιών, οι μαθητές εντάχθηκαν σε 14 Επιτροπές Εργασίας, στις οποίες συζήτησαν το θέμα και τα υποθέματα του Συμποσίου, εφαρμόζοντας τις αρχές του διαλόγου και τηρώντας τους προκαθορισμένους κανόνες. Για την εύρυθμη λειτουργία των επιτροπών είχαν ορισθεί Προεδρεία (Πρόεδρος και Γραμματέας ανά επιτροπή). Τα πορίσματα που προέκυψαν από κάθε επιτροπή εργασίας παρουσιάστηκαν στη Συνεδρίαση της Ολομέλειας, το Σάββατο 29 Απριλίου και ακολούθησε ψηφοφορία προς έγκριση ή απόρριψή τους.
Το διήμερο του Μαθητικού Συμποσίου κρίθηκε από όλους ως μία εποικοδομητική εμπειρία, αφού έδωσε την ευκαιρία στους έφηβους μαθητές, αλλά και τους καθηγητές-συμβούλους, να συνεργαστούν, να προβληματιστούν και να εκφράσουν τις θέσεις και…αντιθέσεις τους.
Συμμετοχή του Ραλλείου Γυμνασίου Θηλέων Πειραιά στο 1ο Μαθητικό Συμπόσιο του Δικτύου Γυμνασίων Αττικής του Προγράμματος των Συνεργαζομένων Σχολείων (ASPnet) UNESCO, 15-16/4/2016
Το Ράλλειο Γυμνάσιο, μέλος του Δικτύου Συνεργαζόμενων με την UNESCO Σχολείων, συμμετείχε στο 1ο Μαθητικό Συμπόσιο του Δικτύου Γυμνασίων Αττικής (ASPnet) UNESCO, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 15 και το Σάββατο 16 Απριλίου 2016 στις εγκαταστάσεις του Πρότυπου Γυμνασίου Αναβρύτων, με τη συμμετοχή μαθητών από 10 συνεργαζόμενα σχολεία. Το Συμπόσιο είχε ως θέμα «Το παιδί πρόσφυγας και η προσφυγική οικογένεια στη Μεσόγειο σήμερα» και διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων της Διεύθυνσης Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων & την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO.
Την αντιπροσωπευτική ομάδα του Σχολείου μας αποτελούν οι μαθήτριες της Β΄τάξης: Βλάχου Χαρίκλεια, Γεωργιλή Μαρία-Αγγελική, Δήμου Σταυριάννα, Ευγενίου Νεκταρία-Ελένη, Κλεωνάκου Χρυσή, Κωστοπούλου Μαρία, Μπράτου Αθηνά, Παναγιωτοπούλου Νικολέττα, Πουλάκη Αιμιλία & Τσοπανίδου Αγγελική.
Τον συντονισμό και την προετοιμασία των μαθητριών ανέλαβαν οι καθηγητές – σύμβουλοι κ.κ. Αραθύμου Αικατερίνη, Φιλόλογος και Τούρλος Ιωάννης, Τεχνολόγος.
H ομάδα μας «συστήθηκε» στην Ολομέλεια αρχικά με μία βιντεοπαρουσίαση που αποτύπωνε το δράμα της προσφυγιάς, με έμφαση στο παιδί, ξεκινώντας από τη ζωή στην πατρίδα πριν τον πόλεμο και καταλήγοντας – μέσα από τα νερά του Αιγαίου – στις προσπάθειες επιβίωσης στη νέα γη, υπογραμμίζοντας το αίτημά μας για οριστική παύση του πολέμου και επικράτηση της ειρήνης.
Στη συνέχεια, αναγνώστηκαν μαρτυρίες παιδιών-προσφύγων, αλλά και στίχοι σχετικοί με τον πόνο της χαμένης πατρίδας.
Μετά την παρουσίαση των καλλιτεχνικών δημιουργιών, οι μαθητές εντάχθηκαν σε εννέα Επιτροπές Εργασίας, στις οποίες συζήτησαν το θέμα και τα υποθέματα του Συμποσίου, εφαρμόζοντας τις αρχές του διαλόγου και τηρώντας τους προκαθορισμένους κανόνες. Για την εύρυθμη λειτουργία των επιτροπών είχαν ήδη συγκροτηθεί Προεδρεία (πρόεδρος και γραμματέας ανά επιτροπή). Τα πορίσματα που προέκυψαν από κάθε επιτροπή εργασίας παρουσιάστηκαν στη Συνεδρίαση της Ολομέλειας, το Σάββατο 16 Απριλίου και ακολούθησε ψηφοφορία προς έγκριση ή απόρριψή τους.
Το διήμερο του Μαθητικού Συμποσίου κρίθηκε από όλους ως μία εποικοδομητική εμπειρία, αφού έδωσε την ευκαιρία στους έφηβους μαθητές να συνεργαστούν, να προβληματιστούν και να εκφράσουν τις θέσεις τους.
Συγχαρητήρια σε όλους!